Hotell som levererar god kvalitet

Om du gillar att resa bör du alltid vara försiktig innan en hotellbokning genomförs. En dålig nattsömn på grund av en hård säng eller dåligt ventilerat rum kan förstöra hela resan. Det är viktigt att man vet hur man kan känna igen ett bra hotell och undvika ett mediokert sådant. I den här artikeln har vi angett några saker som man bör hålla utkik efter för att veta om ett hotell är bra eller inte. Det finns nämligen vissa faktorer som är oumbärliga vid ett kvalitetshotell, men som även de enklaste hotellen bör erbjuda. Om man märker att ett hotell inte har dessa grundläggande faktorer så bör man överväga om det är värt att spendera natten där eller inte.

1. Personal och service

Att mötas av en glad receptionist när man checkar in på ett hotell kan göra hela skillnaden för hur man upplever sin vistelse. Service och behjälplighet bör vara A och O för vilket hotell som helst. Ibland uppstår vissa situationer, som att varmvattnet inte fungerar eller liknande. Hur hotellet bemöter dessa situationer påvisar hur serviceminded de är. Vissa kunder kanske till och med vill tacka ledningen för en god vistelse och namnge vilken receptionist (eller annan personal) som varit extra tillmötesgående. Det kan därför vara en god idé att ha namnlappar på kläderna som personalen använder. Detta kan vara skräddarsydda och riktigt snygga på uniformen.

2. Rengöring

Ett bra hotell måste vara rent i alla miljöer som erbjuds. Det är inte ovanligt för vissa hotell att ha flera stjärnor, att annonsera fördelar som pool, bad och andra utrymmen som i verkligheten är omöjliga att använda på grund av brist på rengöring. Se alltid till att det finns konsistens mellan vad som erbjuds i annonsen och rengöring av respektive områden. Läs användarrecensioner för att avgöra detta, de är oftast användbara.

3. Komfort

Komfort innebär inte lyx, men är en viktig faktor för ett bra hotell. När allt kommer omkring så beror också på komforten hur många dagar man kommer att stanna på hotellet. Med andra ord så är det något som man kan tumma på som kund, men man ska alltid kunna vila kropp och sinne vid sin vistelse.

Exempel på bra komfort är att madrassen och kuddarna är mjuka och av tillräcklig storlek för att ge en bra nattsömn. Täcken ska också vara anpassade till det lokala klimatet. Att inte ha skydd mot kyla under natten är ett fiasko. Glöm inte att duschen och storleken på badrummet är också viktiga faktorer för kundens komfort. Duschen bör erbjuda en mängd olika temperaturer och ha gott om utrymme. Det behöver inte vara ett stort utrymme, men ett som är väl planerat, så att det underlättar för rörelsen man gör när man duschar. Dessa aspekter garanterar en stressfri vistelse

för kunden.